Ministerstwo Panny Anny

Lifestyle blog

Jak wybrać kartki świąteczne, czyli kilka porad dla niezdecydowanych

Tradycja wysyłania kartek świątecznych rozpoczęła się w XIX wieku w Anglii. Wówczas to pewien gentleman wysyłał do swoich bliskich karteczki zawierające tekst życzeń z okazji Bożego Narodzenia i rozpoczynającego się Nowego Roku. Po kilku latach poprosił o pomoc malarza, który na drugiej stronie tekturki stworzył obrazek szczęśliwej rodziny, zasiadającej przy wigilijnym stole. I to właśnie ten moment jest uznawany za zrobienie pierwszej świątecznej pocztówki na świecie. 

Postaw na ciekawe ilustracje

Dziś świąteczne karnety z pięknym obrazkiem i tekstem życzeń nie są niczym nowym. Tradycyjnie od wielu lat wysyłamy je w naszym kraju osobom z bliższej lub dalszej rodziny, przyjaciołom a także współpracownikom. 

Jak wybrać kartki świąteczne, by zaskoczyć adresata? Na początek warto zwrócić uwagę na grafikę znajdującą się na kartce. Można wybierać spośród fotografii, ilustracji czy też replik obrazów o tematyce świątecznej. 

Szczególnej uwadze polecamy świąteczne pocztówki z ilustracjami. Często są one małymi dziełami sztuki a kreska współczesnych artystów grafików czyni je bardzo nowoczesnymi upominkami. Oprócz ciekawego  i bardzo aktualnego przedstawienia motywów świątecznych na uwagę zasługuje także wykonanie takich kartek. Są bowiem drukowane na różnego rodzaju papierze, a ich powierzchnię pokrywa się folią lub specjalnym lakierem.

Nowoczesne technologie drukarskie pozwalają nawet na osiągnięcie efektu kartek przypominających w dotyku welurową tkaninę. 

Personalizacja metodą na indywidualne kartki świąteczne

Piękna grafika oraz interesujące techniki druku to nie jedyne na co możemy liczyć, zastanawiając się jak wybrać świąteczne kartki. Ciekawą opcją jest możliwość personalizacji kartek. 

Chcąc wysłać bliskim czy współpracownikom świąteczne karnety możemy zlecić ich wykonanie uwzględniające nasze osobiste pomysły. I co najważniejsze wcale nie musimy w tym celu uzbrajać się w farby i papier kolorowy. Drukarnie zrobią to za nas według indywidualnego projektu. 

Dzięki personalizacji możemy więc na przykład stworzyć firmową kartkę świąteczną ze zdjęciem całej załogi przedsiębiorstwa ubranej w czapki Świętego Mikołaja czy do gotowej już grafiki dodać własny napis, zawierający imię adresata czy nazwę firmy, będącej nadawcą świąteczno – noworocznych życzeń. 

Koperta ma znaczenie

Gdy już wybierzemy kartę świąteczną z uroczą grafiką lub stworzymy dedykowany projekt, nie zapominajmy, że koperta także na znaczenie, bo to właśnie w niej adresat odbierze przesyłkę i to ona będzie odpowiedzialna za pierwsze wrażenie. 

Podobnie jak dbamy o to, aby świąteczne podarunki miały odpowiednią oprawę w postaci estetycznego opakowania, tak samo zadbajmy o piękną kopertę, w którą zapakujemy kartkę zawierającą życzenia. Oczywiście najprościej i najtaniej jest zapakować pocztówkę w zwykłą, białą kopertę, ale doskonały efekt osiągniemy zastępując ją wersją czerwoną, zieloną czy niebieską. Świąteczny charakter nadamy jej także uzupełniając karnet o mieniącą się drobinkami brokatu kopertę złotą lub srebrną.