Trudno zaprzeczyć, iż w ciągu kilku ostatnich lat warunki pracy w Polsce znacząco się zmieniły. Nie tylko łatwiej dostać satysfakcjonującą pracę, ale również pracodawcy inaczej traktują pracowników. Dzisiaj są oni bardziej szanowani, a w firmach często organizuje się imprezy integracyjne, czy inne atrakcje.
Sympatia wobec pracodawców
Bez wątpienia, pracodawcy wiedzą, iż pracownicy powinni darzyć ich sympatią, jeśli mają dobrze pracować. Nie da się wszystkiego osiągnąć surowością i wydawaniem coraz to nowych poleceń. Dlatego też, w wielu korporacjach kontakty przełożonych z podwładnymi są niemalże koleżeńskie. Imprezy firmowe, organizowane bardzo często, służą właśnie temu, aby pracodawca mógł nawiązać bliższą relację z podwładnym. Trzeba jednak pamiętać, że często te dobre relacje są jedynie pozorne.
Dług wobec firmy
Innym celem imprez firmowych jest stworzenie u pracowników poczucia, iż mają jakiś dług wobec firmy. Skoro przełożeni organizują im świetne imprezy, pracownicy czują się w obowiązku odpłacić dobrą pracą.
Zabieg marketingowy
Z całą pewnością, imprezy integracyjne, jak i inne atrakcje organizowane dla pracowników są również zabiegami marketingowymi. Chodzi o to, aby o firmie dobrze się mówiło w środowisku. Dzięki temu, iż przełożeni dbają o dobrą atmosferę oraz ogólne zadowolenie pracowników, ci ostatni wypowiadają się na temat firmy bardzo dobrze. Dzięki temu, zyskuje ona niejako darmową reklamę.
Generalnie, większość przyjaznych gestów w stronę pracowników ma swój cel. Chodzi o dobro firmy oraz wydajność pracowników. Nie oznacza to jednak, że pracodawca będąc miłym zawsze udaje. Wielu z nich rzeczywiście jest zdania, iż wszelkie sprawy najlepiej załatwiając w taki właśnie, sympatyczny sposób. Dotyczy to również kwestii zawodowych w tym relacji między pracownikiem a podwładnym.